jjbbe

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Jasmine - 21 september 2009 18:57

Jag har börjat på en berättelse, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. Ska jag fortsätta?

Här är den;


- Du är patetisk Melissa! Du kan aldrig göra någonting rätt. Hennes pappa skrek så att spottet flög och träffade henne i ansiktet. Hon tog ett steg tillbaka och försökte hålla tillbaka tårarna.

Såhär var det alltid hemma hos familjen Hortlund. Hon gjorde ett försök till att försvara sig.

- Men jag... det var inte meningen... jag glömde bort tiden.

Ilskan steg i hennes pappa.

- Vadå glömde?! Är det en ursäkt? Du är en timma sen!

Melissa kände tårarna bränna bakom ögonlocken.

- Förlåt, jag...

Svaret kom som ett slag mot kinden. Hon skrek till, slaget sved och tårarna som rann mot den varma kinden kändes kalla.

- Gå här ifrån! Jag vill inte se dig.

Melissa gick upp på sitt rum och la sig gråtandes på sängen. Hon kunde höra sin pappa slå igen dörren till sitt kontor och det välbekanta knapprandet från tangentbordet fyllde huset.

Såhär var det alltid, sedan hennes mamma dog när hon var 6 år så har hennes pappa alltid varit annorlunda. Han var mer tillbakadragen och när hon väl sa något fick hon antingen slag eller kränkande ord tillbaka. Det var ingen som visste om det, och ingen skulle få veta det heller. På skolan är allt som vanligt, och ingen har frågat om hennes blåmärken som hon har lite här och där och tur var väl det.

Hon har många gånger funderat på att gå och prata med skolkuratorn men hon vill helst inte se hennes pappas min när hon kommer hem senare från skolan.

Idag var en sådan dag, hon hade gått hem till Viktor efter skolan och hans mamma hade bjudit in henne på middag. Den trevliga matstunden hade fått henne att glömma bort sin tid och hon kom hem en hel timme för sent.

Även fast det bara var en timme så var det nog för hennes pappa.


Värd en fortsättning eller vad? Glad

Av Jasmine - 21 september 2009 17:32

Jag har gjort om lite på bloggen , vad tycker ni? Glad

Av Jasmine - 21 september 2009 16:06

I'm too shy to ask

I'm too proud to lose

but sooner or later I've gotta choose

and once again

I'm thinkin' about

taking the easy way out


but if I let you go

I will never know

what my life would be

holding you close to me

will I ever see

you smiling back at me

how will I know

if I let you go



Av Jasmine - 21 september 2009 15:36

Hahahahahahah, jag suger på det här med pengar. Men nu har jag bjudit typ alla jag känner på en massa, så fick 500 kr i fredags och nu har jag 123 kr, och ska få 90 av mamma , så typ 213 kr har jag kvar och 100 går till mobilen sen.

Jag SUGER helt ärligt, nästa gång jag får 500 spänn ska jag ladda mobilen sen ge resten till mamma så får hon ge mig pengar utav det när jag behöver det. På så sätt lär jag mig!

Är gryyyymt besviken på mig själv nu, men ska bättra mig! VERKLIGEN! Oskyldig


KRAAAM

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej,
Det här ska tydligen föreställa en presentation ? Så jag passar väl på att berätta om mig själv!
Jag är en tjej på 14 vårar och brinner för olika språk och kulturer, dock har jag inte ännu varit utomlands men det är det jag strävar mot i framtiden

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards