jjbbe

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Livets stora resa.

Av Jasmine - 12 oktober 2009 22:00

Det är nu man börjar gå in i ett nytt skede i livet. Man börjar upptäcka saker som man inte sett förut, det är nu livet börjar och allting börjar hända. Man börjar tänka på ett annat sätt och tar ett steg inåt i verkligheten.
Det är även nu som allting blir dubbelt så jobbigt, problemen blir dubbelt så stora och känslorna blir allt starkare. En liten grej kan bli ett världsproblem på mindre än en minut. Föräldrarna duger inte som dom gjorde förut och man vet inte vart man har vännerna längre. Man jämnför sig med andra och ser alla fel och brister i sig själv, man bryr sig om varenda en runt omkring sig men man kan inte ta vara på sig själv & det sägs att när man älskar sig själv och accepterar sig själv så är man inte långt ifrån att älska alla andra och accepterar dom. Man väljer vännerna på måfå och hoppas på det bästa, mirakel kan ju faktiskt ske. När man har en nära vän så håller man sig till den och glömmer de andra vännerna man hade. Pojkvänner kommer in och man blir förblindad av kärleken, man är om sig och kring sig och det händer mycket som man inte har varit med om förut. Livet är en enda stor resa och det är inte en resa utan motgångar och trubbel. Nej det är en resa full med oväntade överraskningar som både kan vara bra och dåliga. Men det gäller att se det positiva i det negativa och göra något bra åt situationen. Se sakerna ur andra perspektiv och tänk efter en eller två gånger innan du handlar. Priset kan stå dig väldigt högt. Se allting som ett enda stort äventyr som du ska gå igenom, och ge inte upp. Det finns så mycket mer att se - på livets stora resa.



Copyright by Jasmine

Texten är skriven helt efter egna ord och det är förbjudet att kopiera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine - 12 oktober 2009 21:58

Jag börjar om här nu , blogg.se krånglar bara så inihelvete ! Ni får snart ett lite tanke inlägg som jag vill att ni kommenterar, då är ni supergulliga. PUSS ...

Av Jasmine - 26 september 2009 14:53

Jag byter blogg till www.jjbbe.blogg.se   Fortsätt följa där för där kommer berättelsen fortsätta ...

Av Jasmine - 26 september 2009 13:12

- Behöver du hjälp? Frågade killen bakom biljett kassan. Han hade långt hår som var uppsatt i en svans i nacken. Ögonen var trötta och hon förstod att han hade haft en tuff dag. - Eh joo... jag ska till... London. London? Vad tänkte hon med? Inte...

Av Jasmine - 22 september 2009 18:58

Här kommer fortsättningen på berättelsen; Melissa la sig på rygg och tittade upp på de självlysande stjärnorna i taket, hennes mamma hade köpt dom åt henne när hon fyllt 4 år. Hon kom ihåg hur glad hon hade blivit och hon hade gett henne en bams...

Av Jasmine - 21 september 2009 18:57

Jag har börjat på en berättelse, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. Ska jag fortsätta? Här är den; - Du är patetisk Melissa! Du kan aldrig göra någonting rätt. Hennes pappa skrek så att spottet flög och träffade henne i ansiktet. Hon ...

Presentation


Hej,
Det här ska tydligen föreställa en presentation ? Så jag passar väl på att berätta om mig själv!
Jag är en tjej på 14 vårar och brinner för olika språk och kulturer, dock har jag inte ännu varit utomlands men det är det jag strävar mot i framtiden

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards